torsdag 20 december 2012

2010 Chablis Domaine Thierry Mothe

Ambitionen från i somras med att lära känna Chablis bättre fortsatte under hösten med 2010 Chablis från Domaine Thierry Mothe. 

Doften upplevde jag som mineralisk och ostronartad med en rätt så kall fruktpalett som av svensk höstfrukt typ gråpäron. Inte tillstymmelse till solmogen eller tropisk frukt här inte. Vaxduk, smör och en antydan till möbelpolish noterade jag också. 

Det kyliga intrycket fortsätter bland smakintrycken med gråpäron, gula äpplen och grapefrukt. En aningens fatfetma skönjer jag också. 

Det fungerade bättre till krabba med tillbehör än på egen hand. I all korthet tyckte jag att det var ett gott och korrekt vin som möjligtvis är lite för diskret och därmed saknar det där lilla extra som man vill åt.

Varunummer: 5564 
Pris: 109 SEK

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er

Jag skulle behöva komma i kontakt med er angående en mobilapp som jag utvecklat och Goda.. är med i den.
Maila mig på deeplay@hotmail.com

Jag kunde inte hitta någon kontaktinfo på sidan så jag tar det här.

Mvh