tisdag 4 september 2012

2007 Riserva di Famiglia Chianti Classico Riserva Casa Vinicola Cecchi

Denna blogg används av mig för att hålla koll på viner som jag provat. Det finns därför anledning att även skriva om riktiga besvikelser. Dags igen för en kort notering bara så att jag inte glömmer bort att jag druckit detta vin.

I juni någon gång satte suget in efter en Chianti. Jag gick igenom utbudet på bolaget och fastnade för en Chianti från Casa Vinicola Cecchi. 

Doften uppfattade jag som ganska anonym med förhållandevis söta moreller. Ett stick av aceton märker jag också liksom en tydlig mineralton. Smaken är medelfyllig, men alldeles för utslätad och anonym för att skapa något vidare intresse. Toskanska körsbär och en pigg syrlighet noterar jag också innan intresset helt dör av.

In tutti är det alldeles för tråkigt för att generera en längre text. Bör undvikas är min rekommendation. Det finns mycket roligare där ute att upptäcka. Med reservation för att det kan ha varit något knasigt med flaskan, men vinet kändes ganska dött och totalt intetsägande. Slut på bolaget nu som det verkar.

Inga kommentarer: